Wydział Ekonomii i Zarządzania
Politechnika Opolska
Gdzie jesteś: Strona główna / Dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień

Dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień

Nauczyciel akademicki związany z Politechniką Opolską, doktor nauk ekonomicznych, obecnie dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania. Studia doktoranckie na kierunku Zarządzanie Produkcją, Transfer Technologii, Produktywność, Innowacje Technologiczne ukończone na Politechnice Warszawskiej bardzo mocno wpłynęły na obraną specjalizację i kierunek dalszej pracy zawodowej. Aktywność naukowa skupiona głównie na gospodarce regionalnej i transferze wiedzy. Animator przedsiębiorczości z doświadczeniem w kierowaniu Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości. Stara się łączyć naukę z praktyką. Oprócz dużego zaangażowania w działania w murach uczelni często inicjuje współpracę międzysektorową. Zasiada w panelach ekspertów i pełni funkcje doradcy. Jest współautorką ekspertyz, strategii rozwoju, opracowań z tematyki gospodarki regionalnej, transferu wiedzy oraz przedsiębiorczości. Związana z Instytutem Trwałego Rozwoju, w którym pełni funkcję v-ce prezesa. Współautorka marki MojaSiedziba.pl. Z powołania headhunter, dzięki któremu w zespołach firm w regionie pojawiają się młodzi i zdolni absolwenci opolskich uczelni. Powołana przez Marszałka Województwa Opolskiego do grona Opolskich Ambasadorek Unii Europejskiej w kategorii Przedsiębiorczość.

Specjalistka od zarządzania projektami. Nie znosi rutyny oraz nudy. Prowadzi zajęcia w sposób aktywizujący, stosuje podejście tzw. myślenia projektowego „od identyfikacji potrzeby do osiągnięcia celu”.

Zarządzanie projektami

Na zajęciach poznasz metodyki i narzędzia, które ułatwią Ci pracę w środowisku projektowym. Bezpośrednio po ukończonym przedmiocie będziesz m.in.: 

  • trafnie identyfikował problemy i ustalał cele,
  • sprawnie opracowywał plany i potrafił monitorować przebieg realizacji projektu,
  • świadomie ustalał i dobierał zasoby projektowe,
  • celnie identyfikował interesariuszy projektu,
  • organizował pracę, w tym zwracał uwagę na potrzebę dopasowania członków zespołu oraz skuteczną komunikację,
  • umiejętnie radził sobie z zagrożeniami, czyli wiedział jak zarządzać ryzykiem,
  • znał krytyczne czynniki sukcesu projektu,
  • potrafił wydobyć cechy przywódcze i staniesz się liderem zespołu projektowego.
Ułatwienia dostępu: