Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem
Cele naukowo-badawcze katedry w obszarach obejmujących
- zarządzanie przedsiębiorstwem;
- zarządzanie zmianą, innowacją;
- współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem;
- zarządzanie wielokulturowe w dobie globalizacji;
- kształtowanie relacji przedsiębiorstwo-klient w kontekście zarządzania w MŚP;
- uwarunkowania współczesnej rzeczywistości gospodarczej w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem;
- procesy cyfrowej transformacji współczesnych przedsiębiorstw (wirtualizacja działalności organizacji, digitalizacja procesów biznesowych, nowe modele biznesowe, innowacyjne formy organizacji działalności, nowe modele współpracy między organizacyjnej), formy oddziaływania podmiotów funkcjonujących w przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze;
- możliwości wpływu przedsiębiorstw na rozwój i funkcjonowanie przestrzeni elektronicznej;
- usprawnianie procesów biznesowych przedsiębiorstw i organizacji poprzez zastosowanie technologii informacyjnych;
- zagadnienia wizualizacji modeli biznesu i komunikowania o nich;
- etyka biznesu (CSR), gospodarki i zarządzania w Polsce, w Europie i na świecie;
Cele dydaktyczne katedry
- przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu analizy kluczowych zasobów organizacji z perspektywy możliwości uzyskania przez nią przewagi konkurencyjnej; przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania i etyki biznesu;
- przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu problematyki cyfrowej transformacji współczesnej gospodarki i funkcjonujących w niej organizacji, w kontekście rozwoju i wpływu na nie Internetu, rozwiązań mobilnych i innych nowoczesnych technologii informatycznych (cloud computing, Big Data, Internet Rzeczy, blockchain, sztuczna inteligencja);
- realizowanie prac dyplomowych licencjackich i magisterskich z zakresu w/w problematyki.
Oferta badawczo-wdrożeniowa
- istota współczesnych koncepcji zarządzania;
- rola nowoczesnych technologii informatycznych w zarządzaniu;
- nowe modele biznesowe w przestrzeni gospodarczej;
- wpływ przestrzeni elektronicznej na działalność organizacji gospodarczych;
- istota procesów cyfrowej transformacji współczesnych przedsiębiorstw (wirtualizacja działalności, nowe modele biznesowe, nowe modele współpracy między organizacjami);
- planowanie rozwoju systemów informacyjnych przedsiębiorstw i organizacji;
- optymalizacja kosztów funkcjonowania organizacji poprzez zastosowanie outsourcingu, reeingeneringu, lean management;
- badania rynkowe, analiza otoczenia i podmiotów;
- badania i propagowanie w praktyce gospodarczej zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR);
- kulturowe, społeczne i etyczne uwarunkowania biznesu, gospodarki i zarządzania.
Oferta usługowa
- prowadzenie doradztwa z tematyki modeli biznesowych opartych na cyfrowej transformacji;
- opracowanie koncepcji wirtualizacji działalności organizacji;
- prowadzenie doradztwa z zakresu wykorzystania technologii informatycznych przez przedsiębiorstwa;
- opracowanie lub też aktualizacja strategii rozwoju organizacji;,
- przeprowadzenie analizy funkcjonowania procesów biznesowych organizacji i opracowanie programów ich przemodelowania;
- opracowanie kodeksu etycznego organizacji;
- wdrożenie kompleksowego programu etycznego, doradztwo w zakresie tworzenia misji i wizji organizacji, polityki społeczno-gospodarczej.