KATEDRY
Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, E-biznesu i Gospodarki Elektronicznej
Cele naukowo-badawcze Katedry w obszarach obejmujących
- rozwój gospodarki elektronicznej w kontekście obecnych i przyszłych zmian zachodzących we współczesnej rzeczywistości gospodarczej;
- procesy cyfrowej transformacji współczesnych przedsiębiorstw (wirtualizacja działalności organizacji, digitalizacja procesów biznesowych, nowe modele biznesowe, innowacyjne formy organizacji działalności, nowe modele współpracy między organizacyjnej), w tym procesy cyfrowej transformacji firm sektora MSP województwa opolskiego;
- formy oddziaływania podmiotów funkcjonujących w przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze;
- możliwości wpływu przedsiębiorstw na rozwój i funkcjonowanie przestrzeni elektronicznej;
- usprawnianie procesów biznesowych przedsiębiorstw i organizacji poprzez zastosowanie technologii informacyjnych;
- zagadnienia wizualizacji modeli biznesu i komunikowania o nich;
- kształtowanie relacji przedsiębiorstwo-klient w kontekście zarządzania wiedzą w MŚP;
- zarządzanie marketingowe;
- zarządzanie zmianą;
- zarządzanie wielokulturowe w dobie globalizacji;
- filozofia i etyka biznesu, gospodarki i zarządzania w Polsce, w Europie i na świecie;
- społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i organizacji (CSR);
- kodeksy i programy etyczne, polityka compliance organizacji.
Cele dydaktyczne Katedry
- przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu problematyki cyfrowej transformacji współczesnej gospodarki i funkcjonujących w niej organizacji, w kontekście rozwoju i wpływu na nie Internetu, rozwiązań mobilnych i innych nowoczesnych technologii informatycznych (cloud computing, Big Data, Internet Rzeczy, blockchain, sztuczna inteligencja);
- przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu analizy kluczowych zasobów organizacji z perspektywy możliwości uzyskania przez nią przewagi konkurencyjnej;przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu etyki biznesu,
- realizowanie prac dyplomowych licencjackich i magisterskich z zakresu w/w problematyki.
Oferta badawczo-wdrożeniowa
- rola nowoczesnych technologii informatycznych w zarządzaniu,
- wpływ przestrzeni elektronicznej na działalność organizacji gospodarczych,
- istota procesów cyfrowej transformacji współczesnych przedsiębiorstw (wirtualizacja działalności, nowe modele biznesowe, nowe modele współpracy między organizacjami),
- planowanie rozwoju systemów informacyjnych przedsiębiorstw i organizacji,
- optymalizacja kosztów funkcjonowania organizacji poprzez zastosowanie outsourcingu,
- badania rynkowe i marketingowe,
- analiza i usprawnianie technik sprzedaży i komunikacji z klientem,
- badania i propagowanie w praktyce gospodarczej zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR),
- kulturowe, społeczne i etyczne uwarunkowania biznesu, gospodarki i zarządzania,
- filozofia i etyka biznesu, gospodarki i zarządzania, kodeksy i programy etyczne, polityka complience organizacji;
Oferta usługowa
- prowadzenie doradztwa z tematyki modeli biznesowych opartych na cyfrowej transformacji,
- opracowanie koncepcji wirtualizacji działalności organizacji,
- prowadzenie doradztwa z zakresu wykorzystania technologii informatycznych przez przedsiębiorstwa,
- opracowanie lub też aktualizacja strategii rozwoju organizacji,
- przeprowadzenie analizy funkcjonowania procesów biznesowych organizacji i opracowanie programów ich przemodelowania,
- opracowanie kodeksu etycznego organizacji,
- wdrożenie kompleksowego programu etycznego, doradztwo w zakresie tworzenia misji i wizji organizacji, polityki społecznej czy polityki complience organizacji.
KATEDRY