Wydział Ekonomii i Zarządzania
Politechnika Opolska

Blended Intensive Programme (BIP) „INCREDIBLE”​

Studenci WEiZ uczestniczyli w programie Blended Intensive Programme (BIP) „INCREDIBLE” – Integrated approach for mental disabilities and specific learning disorders we Włoszech

Studenci z Wydziału Ekonomii I Zarządzania Politechniki Opolskiej wraz ze studentami z Université de Strasbourg (Francja), Kocaeli Üniversitesi (Turcja), Universitatea de Vest din Timișoara (Rumunia) oraz Università del Piemonte Orientale (UPO) w Novarze (Włochy), brali udział w zorganizowanym przez włoską uczelnię partnerską – Universita’ del Piemonte Orientale – programie Blended Intensive Programme (BIP) „INCREDIBLE” – Integrated approach for mental disabilities and specific learning disorders.

Tematem przewodnim było szerokie zagadnienie związane z zintegrowanym podejściem do niepełnosprawności umysłowej i specyficznych zaburzeń uczenia się.
Projekt podzielony był na dwie sesje:

Pierwsza odbyła się w dniach 22 kwietnia do 20 maja 2024 r. w formie wykładów on line wygłoszonych przez:

  • Pana Dr. Roberto Pettinelli Ph.D., Panią Dr Maria Del Frate Ph.D. oraz Pana Dr. Stefano Rossa Ph.D. z Dipartimento di Studi Per l’Economia e l’Impresa (DISEI) w Novarze oraz Dipartimento Per lo Sviluppo Sostenibile e la Transizione Ecologica (DISSTE) w Vercelli na Università del Piemonte Orientale (UPO), wykład pt.: Introductory remarks and presentation of the Project Disability and specific learning disorders in the Italian legal system
  • Panią Dr Silvia Favalli Ph.D. – wykład pt.: Human rights of persons with disabilities in International and EU law
  • Pana Dr. Michele Salvagno Ph.D. – wykład pt.: Overview of specific learning disorders, definition of disorders and relapse in learning. Introduction to the study method and compensatory strategies
  • Panią Dr. Valentina Mazzanti Ph.D. – wykłąd pt.: From specific learning disorders to the IT compensatory tool: presentation with methodological framework of the main compensatory software oraz Learning in native language and English: the intrinsic characteristics of languages and useful learning strategies

Druga sesja odbyła się we Włoszech na Università del Piemonte Orientale (UPO) w Novarze.

Poniedziałek, 27 maja 2024 r. był czasem na poznanie się i integrację. Nauczyciele wraz ze studentami zaprezentowali uczelnie macierzyste oraz miasta i kraje, z których przyjechali. Po uroczystym otwarciu i przywitaniu uczestników przez Rektora Università del Piemonte Orientale prof. Giancarlo Avanzi oraz prof. Fabrizię Santini – Rzecznika Europejskich Sojuszy Uniwersytetów, studenci wysłuchali wykładu pt.: Badania eksperymentalne nad niepełnosprawnością. Kilka dowodów z programu przeciwdziałającego stereotypom osoby z niepełnosprawnością wzroku, wygłoszonego przez prof. Prof. Samuele Poy i Prof. Sergio Burlacu z Università del Torino. Następnie wszyscy udali się na wycieczkę z przewodnikiem po Novarze – uroczym mieście z licznymi zabytkami.

We wtorek, 28 maja 2024 r. – studenci odbyli wizytę studyjną w MagazziniOZ w Turynie, podczas której mieli okazję odwiedzić szczególne miejsce, w którym pracują lub przyuczają się do zawodu osoby z niepełnosprawnościami oraz osoby znajdujące się w niekorzystnej sytuacji. Stowarzyszenie CasaOz, to nie tylko restauracja, bar, ale przede wszystkim miejsce, gdzie odbywają się szkolenia i staże zawodowe, gdzie wspiera się młodych ludzi i dorosłych oraz ich rodziny w radzeniu sobie z sytuacją niepełnosprawności. Po południu był czas na spacer i zwiedzanie Turynu.

Środa, 29 maja 2024 r., to intensywny dzień wykładowo-warsztatowy. Najpierw wykład pt.: Managing Biases and Discrimination in HR practice, przedstawił prof. Ugo Merlone z Università del Torino – psycholog i praktyk z wieloletnim stażem. W drugiej części studenci zostali podzieleni na międzynarodowe grupy i musieli zmierzyć się z casusami, i poradzić sobie z problemem dyskryminacji w pracy z wykorzystaniem technik aktywnego słuchania.

W czwartek, 30 maja 2024 r., uczennicy BIP brali udział w zajęciach i warsztatach w Vercelli. W ramach wykładu na temat Visit Vercelli: services and facilities at UPO, przedstawionego przez Dr. Resia Aruta i Dr. Cristina Conti z UPO, Studenci zapoznali się z udogodnieniami stworzonymi na uczelni dla osób z niepełnoprawnościami. Jednocześnie musieli wskazać jak ich macierzyste uczelnie wspierają studentów z szczególnymi potrzebami. W drugiej części dnia uczestnicy Programu odwiedzili Laboratorium multisensoryczne “L’arte si fa sentire” (Art makes itself felt) prowadzone przez Fondazione Museo Francesco Borgogna. Podczas pobytu w laboratorium uczestniczyli w warsztatach, mających na celu zmierzenie z sytuacją, w jakiej znajdują się osoby niewidome. Następnie podzielili się swoimi wrażeniami w ankiecie podsumowującej tę część warsztatów. Był również czas na krótkie zwiedzenia Vercelli, a wieczorem na uczestników czekała niespodzianka – zabawa integracyjna i aperitif przy muzyce w Campusie UPO.

Piątek 31 Maja 2024 r. to ostatni dzień pobytu na Università del Piemonte Orientale w Novarze. Wykład podsumowujący na temat International mobility at UPO: an overview przedstawiła Dr. Cristina Conti i Dr. Resia Aruta z UPO. Studenci reprezentujący uczelnie uczestniczące w Programie BIP nagrali filmik, w którym podzielili się swoimi wrażeniami z pobytu na Uniwersytecie w Novarze w Włoszech.

Wszystkie wykłady oraz warsztaty były bardzo ciekawe i inspirujące. Był to bardzo udany pobyt i niesamowicie spędzony czas.

W Programie BIP udział wzięli Studenci oraz Nauczyciele z uczelni:

  • Université de Strasbourg, Francja – prof. Johanna Ratzel
  • Kocaeli Üniversitesi, Turcja – dr Şahan Başaran
  • Universitatea de Vest din Timișoara, Rumunia – dr Elisabeta Ostan
  • Politechnika Opolska, Polska – dr Monika Haczkowska

WEiZ reprezentowali Studenci:

  • Joanna Kulig
  • Angelika Redas
  • Dominik Ciszewski
  • Sebastian Seniszyn
  • Adam Strombek

Organizatorem był Dipartimento di Studi Per l’Economia e l’Impresa (DISEI) oraz Dipartimento Per lo Sviluppo Sostenibile e la Transizione Ecologica (DISSTE) na Università del Piemonte Orientale (UPO) w Novarze we Włoszech:

  • Dr Roberto Pettinelli Ph.D.
  • Dr Maria Del Frate Ph.D.
  • Dr Stefano Rossa Ph.D.

Pliki do pobrania:
Program (1)
Program (2)

Studenci WEiZ uczestniczyli w programie Blended Intensive Programme (BIP) „INCREDIBLE” - Integrated approach for mental disabilities and specific learning disorders we Włoszech

POLECANE

Edukacja

Zapraszamy do lektury wywiadu z dr. inż. Pawłem Kazibudzkim

Dr inż. Paweł Kazibudzki (MBA) ukończył podyplomowe studia w Maastricht School of Management w Holandii, a także uzyskał doktorat z nauk o zarządzaniu i jakości. Jest absolwentem prestiżowego programu IMTA (International Management Teachers Academy), którego doświadczenia znacząco wpłynęły na jego karierę zawodową.

WAŻNE

Edukacja

Już w maju na WEIZ – ReThink Cities & Regions

W tym Blended Intensive Program (BIP) studenci będą na nowo wyobrażać sobie rozwiązania dla miast i mniejszych miejscowości, często pomijanych w wyścigu do budowania obszarów miejskich jutra.

Zamiast gromadzić się w zatłoczonych megamiastach, jak możemy przekształcić lokalne społeczności w dobrze prosperujące ośrodki, które przyciągają i zatrzymują talenty?

Edukacja

Ruszyła rekrutacja do Programu Campus Ambassador!

Program Campus Ambassador to świetna okazja do poznania PwC Service Delivery Center od środka, zdobycia praktycznych umiejętności oraz kompetencji w obszarze budowania marki pracodawcy i marketingu rekrutacyjnego, jak również do wyróżnienia się na rynku pracy za pomocą wartościowego wpisu w CV.

Podobne wpisy

Zapraszamy do lektury wywiadu z dr. inż. Pawłem Kazibudzkim

Dr inż. Paweł Kazibudzki (MBA) ukończył podyplomowe studia w Maastricht School of Management w Holandii, a także uzyskał doktorat z nauk o zarządzaniu i jakości. Jest absolwentem prestiżowego programu IMTA (International Management Teachers Academy), którego doświadczenia znacząco wpłynęły na jego karierę zawodową.